Wie zijn wij?

Onze groep bestaat uit 8 leden. We stellen onszelf even voor:

Anseele Lien
Lien.jpg

Ik ben Lien Anseele, negentien jaar en woon in Lendelede.
Ik volg mijn eerste jaar Orthopedagogie.
Ik ben webmaster van deze wiki-pagina en mijn rol in dit project is het maken van individuele opdrachten,
de trefwoordenlijst/lijst met moeilijke woorden maken en online plaatsen, verslagen opstellen,
die doorsturen naar medeleerlingen en bij 'onze verslagen' plaatsen.
Mijn interesses zijn muziek (gitaar, drum) en KSA. Ik ga graag weg met vrienden en woon regelmatig optredens bij.
Ons thema kansarmoede leunt niet volledig aan bij mijn interesses.
Ik zou eerder voor een ander thema gekozen hebben, zoals bijzondere jeugdbijstand of personen met een mentale of fysische beperking.
Toch kreeg ik enige interesse na het lezen van mijn artikel. Ik wist bitter weinig van kansarmoede,
maar zal wellicht door deze opdracht meer te weten komen over dit thema.

Balcaen Galina
Galina.jpg

Leeftijd: 18 jaar
Woonplaats: Harelbeke

Ik kom uit de richting Stw; en volg nu mijn eerste jaar orthopedagogie.
Specifieke hobby's heb ik niet echt; wel zing, dans, acteer, en teken ik graag.
Ik haat alles wat met survival en avonturieren te maken heeft.
Voor de rest ben ik een optimistisch iemand; die zoveel mogelijk van het leven probeert te genieten.

Rol in dit project: het opstellen van een lijst met specialisten.

Het thema kansarmoede is een thema waar ik deels geïnteresseerd in ben, maar langs de andere kant ook niet.
Kansarmoede wekt wel mijn interesse omdat ik er in principe echt nog niet veel van af wist, en het boeide me wel om er meer te weten over kunnen komen. Kansarmoede is ook een actueel thema.
Langs de andere kant is het vaak erg aangrijpend om bepaalde zaken te lezen, en dat vind ik dan weer de mindere kant.

Bellas Fojon Cristina
Cristina.jpg

Woonplaats: Gent

Rol in het project: Ik zoek in de campusbibliotheek naar tijdschriften die relevant zijn voor ons onderwerp.

Kansarmoede is wel iets dat me aanspreekt maar dan niet meteen de Belgische problematiek.
Ik ben iemand dat heel vaak reist, en Zuid-Amerika heeft mijn hart gestolen.
Daar, waar je ook kijkt, zie je armoede … maar het is anders dan hier.
Maar de essentie is wel hetzelfde denk ik.
Naast reizen ben ik ook actief bezig in de hondensport, namelijk Freestyle Dogfrisbee.
Verder zijn het de gewone zaken zoals bij vrienden zijn, boekje lezen, er een dagje op uit trekken
en natuurlijk mijn vele diertjes.

Bernard Nick

Coopman Fauve
Fauve.jpg

Ik ben Fauve Coopman, wonende te Izegem.
Ik ben negentien jaar en studente orthopedagogie eerste jaar.

Mijn rol in dit project is dat ik help beslissingen nemen, mails stuur naar de andere leden die ook meewerken aan de site over wat ze allemaal moeten doen en ook een lijst maakt van de organisaties en voorzieningen.

Mijn interesses zijn dat ik graag wegga, iets van de wereld zien en ook muziek. Dit leunt niet echt bij het onderwerp, kansarmoede, aan. Maar door mijn artikel te hebben gelezen, raakt het onderwerp me wel en ben ik er wel meer bewust van gekomen hoe sommige mensen leven. Het hoort misschien wel thuis bij één van m’n interesses. Bij het iets van de wereld zien. In Afrika, India, zelfs in België is er armoede en dan raakt me dit wel als je dit ziet.

Declercq Stein

Ik ben Stein Declercq, ik woon te Avelgem (Zuid-West-Vlaanderen)
Ik ben achttien jaar en student orthopedagogie in het eerste jaar.

Het onderwerp kansarmoede spreekt me niet echt aan, maar het lijkt me wel interessant om daar eens wat meer te over te weten te komen.

Florizoone Thierry
Thierry.jpg
Ik ben Thierry Florizoone, negentien jaar en woon in oostende.
In het middelbaar heb ik stw gevolgd,waarna ik 1 jaar lerarenopleiding heb gevolgt.
En nu zit ik in mijn eerste jaar Orthopedagogie in katho te kortrijk.

Mijn interesses zijn sport en voornamelijk voetbal. Ik ga graag weg met vrienden.

Dit is niet het thema dat ik meteen zou kiezen. Ik zou eerder een thema met problematische jongeren kiezen.
Maar door mijn artikel te lezen is mijn intresse in ons thema wat gekomen.
Het artikel laat je realiseren dat armoede niet zo ver weg is als je denkt en spoort je aan tot nadenken.

Geenens Yani
Yani.jpg

Ik ben Yani Geenens, 18 jaar oud en woon in Wevelgem. Ik volg orthopedagogie (eerste jaar) aan de KATHO in Kortrijk.

Mijn rol in dit project is in eerste instantie mijn eigen opdrachten online zetten en daarnaast zorgen dat de bronnen in alfabetische volgorde staan.

Mijn hobby's en interesses zijn uitgaan en plezier hebben in het leven.

Het thema sloot niet echt aan bij mijn interesses maar ik vond het toch boeiend om bij te leren.
Gérard Julie
Julie.jpg
Ik ben Julie Gérard, 19 jaar en woon in Kachtem. Ik volg mijn eerste jaar Orthopedagogie aan de Katholieke Hogeschool Kotrijk ( KATHO).

Mijn rol in dit project is eerst en vooral het maken van mijn eigen opdrachten en die dan ook online zetten. Daarnaast ben ik ook verantwoordelijk voor het opvolgen van de powerpointpresentaties en eventueel helpen waar nodig.
Het verzorgen en versturen van de correspondentiemails naar de groepsleden is ook een van mijn verantwoordelijkheden.

Mijn hobby's en interesses zijn vooal tapdans, muziek, naar de cinema gaan, iets gaan eten en gaan drinken.

Of het thema aanleunt bij mijn interesses is ergens wel een moeilijke vraag. Het is niet het thema waar ik zelf spontaan voor zou kiezen, ik zou eerder gekozen hebben voor het thema bijzonder jeugdbijstand of etnisch- culturele minderheden. Maar door het lezen van mijn artikel en het opzoeken van verschillende bronnen, is mijn interesse in dit thema wel voor een stuk gegroeid.